Enguany, a tota l’etapa infantil de l’escola, ens endinsem al treball per centres d’interès.
Però, què és i en què consisteix exactament aquesta metodologia?
El centre d’interès és un mitjà educatiu que ens ajuda a globalitzar i interrelacionar aprenentatges.
Consisteix en escollir una temàtica, partint d’un aspecte concret (per exemple, un conte) o més genèric (per exemple, els colors) i plantejar un seguit d’activitats al voltant d’aquest.
Idealment, aquestes activitats han ser variades incloent el treball de les tres àrees i el desenvolupament de les diferents capacitats que són la base del plantejament pedagògic a educació infantil.
A la llar d’infants plantegem els centres d’interès a partir de contes, estacions de l’any i temàtiques variades. Estan programats per desenvolupar-se al llarg de dues o tres setmanes i inclouen sessions de llenguatge oral, llenguatge musical, llenguatge plàstic i psicomotricitat al voltant d’aquest tema.
L’objectiu principal de la metodologia, com en tot el que es planteja a la llar d’infants, és que els nens i nenes gaudeixin i s’ho passin bé a la vegada que aprenen i conviuen amb companys/es.
Els nens i nenes es mostren engrescats amb els diferents temes que anem treballant i van esdevenint capaços de relacionar aprenentatges de manera globalitzada i significativa en el seu dia a dia.
A banda dels centres d’interès, continuem amb les sessions d’espais d’aprenentatge dues vegades a la setmana, les importantíssimes rutines d’aula i adquisició d’hàbits d’autonomia.
El centre d’interès és un mitjà educatiu que ens ajuda a globalitzar i interrelacionar aprenentatges.
Consisteix en escollir una temàtica, partint d’un aspecte concret (per exemple, un conte) o més genèric (per exemple, els colors) i plantejar un seguit d’activitats al voltant d’aquest.
Idealment, aquestes activitats han ser variades incloent el treball de les tres àrees i el desenvolupament de les diferents capacitats que són la base del plantejament pedagògic a educació infantil.
A la llar d’infants plantegem els centres d’interès a partir de contes, estacions de l’any i temàtiques variades. Estan programats per desenvolupar-se al llarg de dues o tres setmanes i inclouen sessions de llenguatge oral, llenguatge musical, llenguatge plàstic i psicomotricitat al voltant d’aquest tema.
L’objectiu principal de la metodologia, com en tot el que es planteja, és que els nens i nenes gaudeixin, s’ho passin bé a la vegada que aprenen i conviuen amb companys/es.
Els nens i nenes es mostren engrescats amb els diferents temes que anem treballant i van esdevenint capaços de relacionar aprenentatges de manera globalitzada i significativa en el seu dia a dia.
A banda dels centres d’interès, continuem amb les sessions d’espais d’aprenentatge dues vegades a la setmana, les importantíssimes rutines d’aula i adquisició d’hàbits d’autonomia.