PROJECTES QUE DONEN VALOR AFEGIT
Som escola verda des del 2016. Dins el nostre projecte educatiu hi ha multitud d’aspectes relacionats amb el respecte pel medi.
Participem en diversos projectes: Projecte Apilo ( ‘Concurs Apilo XII’. Recollim les piles i les bateries i participem en la preservació́ del medi ambient.), Tapeja ( Participem en un projecte de recollida de taps en col·laboració amb l’Escola Alba.), Esmorzar saludable (Apostem per la dieta mediterrània i equilibrada. Convidem a portar aliments saludables per esmorzar.) Compromís amb el medi ambient (Fem l’enviament de circulars i informes via correu electrònic per reduir el consum de paper., Reducció de residus (Utilitzem carmanyoles pels esmorzars i cantimplora per l’aigua)
L’equip de Pastoral s’encarrega de dinamitzar l’acció educativa entorn als valors de Joaquima de Vedruna i de fer propostes encarades a donar sentit a les celebracions del calendari cristià.
“Bon dia”
Comencem la jornada amb una breu reflexió.
Petjades Vedruna Bellpuig
Compartim una jornada de convivència, amb els alumnes més grans, on fem un recorregut per Bellpuig descobrint les petjades que la nostra escola a deixat al poble i gaudint del nostre entorn privilegiat.
Temps litúrgics
Acompanyem els infants en els diferents moments litúrgics per a compartir els valors propis de les celebracions.
Cultura religiosa
Som una escola inclusiva i oberta a la diversitat religiosa del nostre alumnat. Treballem la cultura religiosa amb material propi de les escoles Vedruna.
Coneguem la nostra Parròquia
Visitem la nostra Parròquia per compartir valors culturals i cristians.
Santa Joaquima
El 22 de maig és un dia assenyalat. Celebrem l’Eucaristia i gaudim d’activitats lúdiques a l’aire lliure.
Les Nacions Unides ha establert l’Agenda 2030 i els seus 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) com una crida urgent a l’acció conjunta per fer indissociables progrés, sostenibilitat, justícia i Drets Humans.
A través de projectes d’aula els alumnes van descobrint i treballant els 17 objectius ODS, per posar fi a la pobresa, donar resposta a les necessitats socials com l’educació, la salut, la igualtat i les oportunitats laborals, lluitar contra el canvi climàtic i treballar per preservar boscos i oceans.
A partir de jocs i activitats els alumnes desenvolupen habilitats matemàtiques necessàries per afrontar els reptes del seu dia a dia.
Els alumnes comencen a familiaritzar-se amb els conceptes matemàtics des d’Infantil i els van treballant fins a Primària, de manera adaptada a la seva edat madurativa.
EMAT disposa d’instruments i activitats d’avaluació perquè, tant alumnes com professors, coneixen en profunditat les necessitats per aprendre millor.
El projecte d’Escola Atenta basat en la pràctica de l’atenció plena, és una eina d’acompanyament en el creixement integral de la persona.
En el nostre compromís en l’educació en valors, proposem activitats que giren al voltant d’un pilar bàsic: la focalització en el moment present i en l’experiència de l’atenció plena. Aquests exercicis són l’eix fonamental per a desenvolupar i fer créixer les tres dimensions de l’alumne: educativa, de benestar i interior. Amb les dinàmiques a classe treballarem i potenciarem algunes de les fortaleses personals desplegades en les tres dimensions que tot ésser humà té i que configuren la seva personalitat.
Les escoles Vedruna de Catalunya i l’Hospital Sant Joan de Déu participen en un projecte conjunt de detecció de possibles trastorns d’aprenentatge en edats primerenques, per tal de poder intervenir al més aviat possible en l’alumnat i evitar així dificultats en l’adquisició dels aprenentatges acadèmics.Els trastorns que s’estudien són la dislèxia (dificultat en la lectura i escriptura), la discalcúlia (dificultat en el càlcul) i el TDAH (dèficit d’atenció amb o sense hiperactivitat).
Som centre formador amb l’objectiu de contribuir a la professionalització de la docència i que els estudiants apliquin i complementin coneixements. És realitzen en el marc de convenis de col·laboració entre el Departament d’Ensenyament i universitats.
“Em sento afortunat d’haver adquirit tants aprenentatges com vincles he establert. Sens dubte, una molt bona experiència.” Joel
“He estat poc temps, però surto amb molt bons records i aprenentatges per a present i futur, també un tracte impecable per part de totes les persones del centre.” Josep Ramon
“Les pràctiques són un aprendre fent. Un contacte amb la realitat que et dóna l’oportunitat de posar en pràctica els coneixements adquirits.” Judit
“Aquest mes ha sigut una gran experiència, he après molt de totes les mestres i dels nens i nenes. Guardaré sempre un bonic record de la meva estança a l’escola.” Josep M.